Σάββατο 7 Μαΐου 2011

Βραβείο ανορθογραφίας


Αν θα μπορούσα να δώσω βραβείο ανορθογραφίας , θα το έδινα δίχως σκέψη στους ακροδεξιούς.Δεν υπάρχει βίντεο στο youtube , σελίδα στο facebook , ανάρτηση σε blog να πραγματεύεται θέματα προσφιλή σε αυτούς που να μην ελκύει μια ορδή και καλά πραγματικών Ελλήνων έτοιμη να κάνει κάθε φιλόλογο να παρατήσει το επάγγελμα του ή , πιο δημιουργικά και ανατρεπτικά ακόμη , να μεταναστεύσει στην κεντρική Αφρική προσφέροντας την ευκαιρία σε μερικούς πραγματικά μη προνομιουχούς ανθρώπους να μάθουν πως στα ελληνικά κανένα ρήμα δεν έχει κατάληξη -ι.

Όσο και αν αυτό είναι αντιεπιστημονικό , δεν μπορώ παρά να ξεστρατίσω λίγο από την λογική και να οδηγηθώ μνησίκακα σχεδόν στον παρακάτω συλλογισμό , ο οποίος , ναι , δεν λαμβάνει υπ 'όψιν το θέμα ολιστικά.

Ξεκινώ.Δεν γίνεται να μιλάμε για τόσο συντριπτικά μεγάλο ποσοστό δυσλεκτικών σε μια ομάδα ανθρώπων που φαινομενικά δεν συνδέεται παρά με δεσμούς ιδεολογικούς και προφανώς κοινωνικούς.Κάτι τέτοιο θα ήταν ρατσιστικό..Και θα ήταν σαν να υποτιμώ τους δυσλεκτικούς!Αν λοιπόν ξεπεράσουμε τον σκόπελο της μαζικής δυσλεξίας , θα συνειδητοποιήσουμε πως μιλάμε για άτομα με ένα βασικό κοινό.Την έλλειψη προσαρμοστικότητας στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.Οι λόγοι θα μπορούσαν να είναι άπειροι , μέσα σε αυτούς και η αναποτελεσματικότητα του ίδιου του εκπαιδευτικού μας συστήματος , μιας και το εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν φημίζεται για την ουσιαστική στοχοθέτηση και την αποτελεσματικότητα του.Με δεδομένη όμως την ύπαρξη άλλων εκατομμυρίων σελίδων στο ίντερνετ με ποικιλία θεμάτων εξωφρενική , στις οποίες ο σχολιασμός στέκεται στο ύψος των ορθογραφικών περιστάσεων , οδηγούμαι στο συμπέρασμα ότι η διαδεδομένη άποψη πως ο συντηρητισμός βαδίζει χέρι , χέρι με τον.. ουπς συγνώμη , με την έλλειψη παιδείας είναι πέρα για πέρα βάσιμη.

Και θα μου πεις ''καλά εσύ τώρα το κατάλαβες?''..΄''Οχι'' θα σου απαντήσω αλλά μου φάνηκε πολύ μεγάλος πειρασμός η δυνατότητα να μπορέσω να εγκλωβίσω τον επιθετικό ακροδεξιό σε ένα κουτάκι με το αδιαμφισβήτητο ταμπελάκι της ιδιαίτερα περιορισμένης παιδείας , ασύμβατο με την πεποίθηση του πως μόνο αυτός είναι ικανός να μιλά για τους προγόνους μας , για τον ''Φίλιπο'' , τον ''Ιφεστήωνα'' και τον ''δεν ξέρω εγώ ποιον άλλο'' , όλους αυτούς δηλαδή τους οποίους δεν γνωρίζει στο ελάχιστο.Άλλωστε καλώς ή κακώς ο εξευτελισμός είναι ο μόνος τρόπος που καταλαβαίνουν , σε αυτή την ομάδα , διότι για να τους μιλήσει κανείς με λογικά επιχειρήματα και επιστημονικά δεδομένα θα έπρεπε να ξεπεράσει τους σκόπελους κεφαλιών tabula rasa σε σχέση με την θεώρηση των επιστημών από την ανθρωπιστική τους πλευρά και κυριότερα και ακόμη πιο δύσκολα , μιας άρνησης σκληρής απέναντι στην συγκρατημένη θεώρηση της απέναντι πλευράς η οποία και προέρχεται από τον μη αδικαιολόγητο φόβο τους για το ενδεχόμενο φύτεμα του σπόρου της αλλαγής στα κεφάλια τους.Όμως κολλώντας τους την απωθητική για αυτούς ταμπέλα του ''αγράμματου'' , καταφέρνεις αν μη τι άλλο να τους το βουλώσεις και ίσως έπειτα μέσα στην σιωπή να σου δωθεί η ευκαιρία να τους εκθέσεις και πέντε απόψεις πέρα από τις σκληροπυρηνικές και επικίνδυνες δικές τους.

Και κάτι τελευταίο , εξίσου γενικευμένο και αντιεπιστημονικό , θέλω να βγάλω από μέσα μου και αν τυχόν μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει περί αυτού θα του ήμουν ευγνώμων.Δηλαδή , πρακτικά πως γίνεται?Ξυπνά ένα πρωί ο νέος που δεν άνοιξε ποτέ του βιβλίο , εντός και εκτός σχολικών εγκαταστάσεων , ορεξάτος να ανακαλύψει την δεδομένη στο μυαλουδάκι του προσωπική του υπεροχή , με την ίδια όρεξη που ανακάλυψε για παράδειγμα την υπεροχή του ως Ολυμπιακός και στρέφεται στις ακροδεξιές απόψεις τύπου ''Έλληνας γεννιέσαι , δεν γίνεσαι'' , ''Ο Μέγας Αλέξανδρος δεν ήταν γκέι , ήταν Έλληνας μάγκας και καραμπουζουκλής και τους μπιιιιιπ όλους μέχρι την Ινδία και έτσι πρέπει να κάνουμε και εμείς'' , ''Οι ξένοι είναι εγκληματίες'' κ.ο.κ ?Νομίζω έτσι γίνεται.

Και καλά , εγώ γιατί να τον λυπηθώ και να μην τον ξεφτιλίσω με κάθε ευκαιρία όταν αυτά τα οποία μου πετά στην μούρη είναι εκτός από παράλογα και ελλειπή και εξόχως επικίνδυνα?Λοιπόν?Δεν άκουσε ποτέ πως η παιδεία , στα ακόμη εθνικιστικά διαμορφωμένα κράτη ανά την υφήλιο , έχει ως πρώτο στόχο να διαμορφώσει κοινωνικοπολιτικά τους νέους και πως και η δική του αίσθηση για την ελληνική του ταυτότητα πηγάζει και από αυτή την ανάμειξη του σχολείου στην προσωπική του διαμόρφωση , άρα νεοέλληνας γίνεσαι?Δεν ξέρει πως για να γίνεις Έλληνας χρειάζεται πολύ δουλειά?Δεν ξέρει πως ο Μέγας Αλέξανδρος , ο μαθητής του Αριστοτέλη και ο ξεχωριστός Έλληνας έδωσε εντολή μετά και από την κακοδιαχείριση που ανακάλυψε στην Βαβυλώνα από τους Έλληνες να αντικατασταθεί μεγάλος αριθμός Ελλήνων στις υψηλές στρατιωτικές και διοικητικές δυνάμεις από Βαβυλωνίους?Δεν ξέρει πως στην μάνα του Δαρείου φέρθηκε εξίσου ευγενικά και τιμητικά όπως και στην μάνα του?Πως παντρεύτηκε τρείς γυναίκες από την Ασία , μια Βακτριανή και δυο Περσίδες?Δεν ξέρει πως οι Έλληνες ντόπιοι και μετανάστες εγκληματούν?Και εντάξει κάποια δεν τα ξέρει , προφανώς δεν ξέρει και πολλά άλλα , για να μιλάμε για ανορθογραφία που βγάζει μάτι.Υπάρχουν όμως και πολλά άλλα αποδεικτικά της εκούσιας τύφλωσης του μπροστά στα μάτια του και αποτελεί για εμένα η αδιαφορία απέναντι τους απόδειξη της μικροψυχίας του , της απανθρωπιάς του , του φόβου του , της ανασφάλειας του..

Αν θα μπορούσα θα τους έδινα λοιπόν για αρχή ένα πρώτο βραβείο ανορθογραφίας , γιατί εγώ το σωστό θέλω να λέγεται!

Δεν υπάρχουν σχόλια: